W 1984 roku do oddziału zamkniętego szpitala psychiatrycznego w Toruniu trafił Andrzej „Kobra” Kraiński, który uciekał przed poborem do armii. Tam poznał Andrzeja Michorzewskiego, który zaprezentował Kobrze teksty (w tym „List z pola boju”). W wyniku tego powstał zespół Latający Pisuar w składzie: Andrzej Kraiński, Jacek „Szybki Kazik” Bryndal oraz Tomasz „Kieliszek” Kosma. W styczniu 1985 roku zespół nagrał w radiu studenckim Centrum anty-systemowe piosenki, które miały zostać wysłane do Radia Wolna Europa. W tym czasie Latający Pisuar zagrał koncert na balu plastyka w Od Nowie. Pod wpływem Andrzeja Michorzewskiego, zespół po dwóch koncertach zmienił nazwę na Kobranockę. Podczas poszukiwania nowej nazwy zespołu, padły także takie propozycje jak: Grupa Bydlę czy Formacja Rzuć Się Pod Pociąg.
Pierwszy koncert jako Kobranocka miał miejsce w sierpniu 1985 roku w warszawskiej Riwierze na festiwalu Poza Kontrolą. Po koncercie Grzegorz Brzozowicz zaproponował wspólną trasę po Polsce z niemieckim zespołem Die Toten Hosen[1]. Podczas sesji koncertowej „Szybki Kazik” otrzymał od basisty Fendera Jazz Bassa[2]. Po zakończeniu trasy, na miejsce „Kieliszka” trafił Sławomir „Kogut” Ciesielski, grający równolegle w Republice. W styczniu 1986 roku Kobranocka nagrała 9 piosenek w Bydgoszczy. W tym samym miesiącu muzycy wystąpili na „I Zlocie Młodzieży Ery Atomowej” w Gdyni. Po pochlebnych opiniach, Kobranocka zadebiutowała w Rozgłośni Harcerskiej, gdzie po kilku tygodniach dwa utwory zdobyły szczyt listy przebojów rozgłośni. W 1986 roku Kobranocka wystąpiła w Jarocinie, zdobywając największą ilość głosów publiczności. W 1987 roku nagrano debiutancki album Sztuka jest skarpetką kulawego, wydana przez studio Tonpress. Płyta ukazała się rok później. Później także ukazał się singel nagrany w grudniu 1986 roku. Sztuka jest skarpetką kulawego ukazała się początkowo w nakładzie 5 000 płyt winylowych. Cenzura wydała krytyczną opinię o 11 (spośród 14) utworach z albumu. Muzycy zdecydowali się na zmiany, choć podczas sesji nagraniowej zagrali utwory w wersji oryginalnej. Album przyniósł przebój „Ela czemu się nie wcielasz?”, który w całości grano w Rozgłośni Harcerskiej oraz w fragmentach w Programie Trzecim Polskiego Radia. Utwór „Ela czemu się nie wcielasz?” dostał od cenzury częściowy zakaz emisji w radiu, przez co Trójka zdecydowała się na emisję fragmentu piosenki.
Pierwszy skład zespołu tworzyli: Andrzej „Pudel” Bieniasz, Franz Dreadhunter, Andrzej Potoczek, Maciej Kowalik, Maciej Biedrzycki, Paweł Mąciwoda i David Rocks. Muzycy postanowili kontynuować idee formacji Düpą, grać teksty Marka.Kilka miesięcy później do zespołu dołączył Maciej Maleńczuk. Püdelsi zostali laureatami Festiwalu w Jarocinie w 1986, czego rezultatem była możliwość nagrania własnego albumu. W 1988 ukazał się debiutancki album zespołu Bela Pupa, firmowany jako Kora, Püdelsi – wydany przez Polskie Nagrania. Wokalistami na płycie byli Kora i Maleńczuk, a grali na niej Bieniasz, Dreadhunter, Potoczek, Paweł Mąciwoda i Maciej Biedrzycki. Wkrótce po nagraniu albumu, Bieniasz odszedł z zespołu, który rozpadł się na kilka lat. W 1995, w 10 rocznicę śmierci Marka, Püdelsi reaktywowali się w składzie z Maleńczukiem jako wokalistą, Potoczkiem i Bieniaszem jako gitarzystami, Hajdaszem jako perkusistą oraz grającym na saksofonie Maciejem Biedrzyckim. Zespół nagrał dwie płyty z tekstami Marka i Düpą: Viribus Unitis (1996) i Narodziny Zbigniewa: Pudelsi grają Dupą. W 1998 roku ich utwór znalazł się na pierwszej składance Muzyka Przeciwko Rasizmowi, firmowanej przez Stowarzyszenie „Nigdy Więcej”. W 1999 Püdelsi w składzie Maleńczuk, Bieniasz, Hajdasz, Olaf Deriglasoff oraz Małgorzata Tekiel nagrali Psychopop, pierwszą płytę bez tekstów i kompozycji Marka. Płyta była pierwszym komercyjnym sukcesem zespołu, który w międzyczasie ponownie się rozpadł. Bieniasz postanowił jednak kontynuować działalność, wraz z Deadhunterem przygotowali materiał na nową płytę. Do zespołu dołączył wówczas na krótko Maciej Miecznikowski, jednak wkrótce ponownie powrócił Maleńczuk, który pomógł ostatecznie przygotować i nagrać nowy album. Wolność słowa ukazała się w 2003, osiągnęła status złotej płyty i dotarła do 2. miejsca listy OLiS w Polsce[12]. W kolejnym roku zespół wydał płytę ze swoimi największymi przebojami Jasna strona – Legendarni Pudelsi 1986–2004[13], która również dotarła do 2. miejsca listy OLiS w Polsce. Był to ostatni album, przy którym Bieniasz współpracował z Maleńczukiem, który w 2005 ostatecznie opuścił zespół. Nowym wokalistą Püdelsów został Szymon Goldberg, z którym Bieniasz i Dreadhunter nagrali dwie płyty: Zen (2007) i Madame Castro (2008). Po jego odejściu kolejnym wokalistą ściągniętym przez Bieniasza do Püdelsów został Piotr Foryś. W 2013 ukazał się album Rege Kocia Muzyka – The Best of Püdelsi, na którym obok Forysia śpiewają wszyscy byli wokaliści zespołu: Kora, Maleńczuk, Goldberg, Miecznikowski oraz gościnnie Dario Litwińczuk, Dziun i sam Bieniasz. W 2017 roku zespół wydał swoją najnowszą płytę zatytuowaną Püdelsi / Über Alles
Zaczęliśmy grać dla przyjemności. Połączyła nas wspólna fascynacja jednym z największych bandów tego świata – AC/DC. Bo można być fanem, ale z czasem jak napisał o nas ostatnio red. Metz „słuchanie już nie wystarcza”. Nie będziemy wchodzić tutaj w polemikę z różnego rodzaju „autorytetami muzycznymi” głoszącymi wszem i wobec, że AC/DC to muzyczne prostactwo i uwstecznianie muzyki. Bo prawda jest taka, że „psy szczekają, a australijska karawana toczy się po świecie od prawie 40-tu lat”.
A co to za zespół, który gra covery? A gdzie własne kompozycje, prawdziwa twórczość? Te pytania padają od kilku lat pod naszym adresem. Jeśli zadają je nasi Przyjaciele widzący w nas potencjał prosimy o cierpliwość. Jeżeli zaś ktoś atakuje nas anonimowo w sieci, tłumaczymy, że AC/DC to klasyka taka sama jak Bach, Mozart, Chopin a my po prostu gramy klasykę. I jeżeli na nasze koncerty przychodzą ludzie, to chyba warto grać, żeby zobaczyć autentyczne łzy wzruszenia jakie czasem udaje nam się wywołać…
Do tej pory wydaliśmy dwie płyty. Pierwszą z nich nagraliśmy w legendarnej „Muzycznej Owczarni” w Jaworkach w 2007 roku. Druga to zapis akustycznego koncertu ze studia PR III im. Agnieszki Osieckiej, który odbył się w 30-tą rocznicę śmierci „Bona” Scotta. W nagraniu wzięli udział nasi Przyjaciele: Janek Gałach, Jacek Królik, Andrzej Nowak i Paweł „Bejbi” Mąciwoda.
Dziękujemy Wam za to , że Jesteście z nami , zapraszamy na koncerty i jedno możemy Wam obiecać: jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa…..
let there be rock !!!!
HENDON – polska grupa rockowa. w swoich kompozycjach umiejętnie łączy elementy seatlowskiego grunge’u, melodyjnego rocka oraz charakterystycznej, mocnej, vintage rockowej estetyki. W swojej dyskografii moją kilka albumów które dokładnie określają kierunek oraz styl muzyczny zespołu.
…”HENDON – TO ULUBIEŃCY BYWALCÓW KLUBOWYCH CZELUŚCI ORAZ UCZESTNIKÓW DUŻYCH, MUZYCZNYCH, PLENEROWYCH SPĘDÓW”…
AKTUALNY SKŁAD:
PAWEŁ HANDZLIK – VOC; STEVEN – G, VOC; ZBIG HOŁDYS – BG, VOC; JAN GO – DR
Zespół od początku istnienia gra i tworzy rytmiczna i energetyczna muzykę połączona z heawy - metalem i rockiem. W ich repertuarze nie zabraknie utworów okraszonych muzyka elektroniczną oczywiście w połączeniu z ostrym i dynamicznym dźwiękiem gitar elektrycznych. Bułgarskie korzenie wszystkich członków zespołu dodają gorącej atmosfery podczas koncertów. Dla zespołu ważny jest kontakt z publicznością dla tego dbają aby ich muzyka była pełna energii która na pewno poczujesz i dobrze odbierzesz w trakcie koncertu.
• sauny
• jacuzzi
• wanny z hydromasażem
• pokoju fitness
• groty solnej
• relaksacyjnej jazdy konnej
• przejazdów bryczką po urokliwej okolicy
• posmakowania wyjątkowych regionalnych potraw w karczmie
Ośrodek znajduje się na terenie zlotu